In 2018 is gestart met de aanleg van de ongelijkvloerse kruising van de Veldmaarschalk Montgomerylaan met de Ring. Dit is het sluitstuk van het project HOV2. De Montgomerylaan is met zo’n 60 bussen per uur de drukste busroute van de stad. Deze route maakt daarom deel uit van de tweede Hoogwaardig Openbaarvervoerlijn (HOV2).

Op de HOV-baan krijgt de bus voorrang maar op de Ring heeft het autoverkeer prioriteit. Dat geeft problemen op de kruising van deze wegen. De enige manier om dit goed op te lossen is met een ongelijkvloerse kruising. De Ring gaat straks via een tunnel onder de Montgomerylaan door net als bij de kruising met de Beukenlaan. Op de Montgomerylaan merken gebruikers nauwelijks verschil tussen de oude en nieuwe situatie. Bussen, fietsers en voetgangers blijven ‘gelijkvloers’.

Met een risicoanalyse bracht Alcedo de risico’s van de bouwwerkzaamheden voor de omgeving in beeld. Vervolgens zijn de trillingen en het bouwlawaai gemonitord.