OV SAAL staat voor de spooruitbreiding Openbaar Vervoer Schiphol, Amsterdam, Almere, Lelystad. Dit project wordt gerealiseerd om de toename van het treinverkeer als gevolg van de groei van Almere en openstelling van de Hanzelijn (eind 2012) te kunnen opvangen. De zuidtak van OV SAAL is onderverdeeld in een westelijk en oostelijk deel. Alcedo heeft voor de Alliantie Zuidtak Oost (ProRail en BAM Combinatie Amstelspoor v.o.f.) en Westelijk Alliantie Team Zuidtak (Prorail en Combinatie Nieuwe Meer Sporen) de prognoses bouwlawaai en de trillingsprognoses (schade en hinder) opgesteld. Getoetst is aan het gemeentelijk beleid, het Bouwbesluit 2012 en de SBR richtlijnen voor schade en hinder. Alcedo heeft hiervoor samen met de opdrachtgever diverse overleggen met het bevoegd gezag gevoerd. Tijdens de uitvoering voert Alcedo de trillings- en geluidsmetingen voor de uitvoerende aannemers uit. Hiervoor heeft Alcedo monitoringsplannen opgesteld.